mittiparis.blogg.se

första inlägget från paris

Publicerad 2012-09-05 14:50:50 i Allmänt,

tja! nu är jag här! I paris, i mitt nya liv, med min nya familj, i min nya klass på min nya skola haha. Och allt känns verkligen toppen! Vi har haft en mjukstart där vi mest lärt känna områderna, varandra och alla lärare vilket har varit bra. Mer hade man inte orkat! 
Så idag har vi i alla fall haft picknick vid Eiffel tornet, med den franska baguetten såklart! Där spelade några av oss katonk, tror jag det hette, med lärarna och bara tog det lugnt. Dete var väldigt mysigt, och vad som gjorde det ännu bättre var att vi hade jätte fint väder hela dagen, solen sken och man bara njöt! Dock njöt man lite mindre när man var tvungen att ta buss, metro och RER där alla trängs och det inte typ inte finns någon luft... mindre kul.
Kan väl erkänna att jag åkt fel typ 2 gånger nu... alla olika namn på stationer och hit och dit kan vara rätt klurigt. Särkilt efter heldag här när man är jätte trött i huvudet och ska försöka hitta hem haha. men det lär man sig väl snart! ;D
Mitt schema är väl inte det bästa direkt... är ju van vid 9-15 och ledig onsdag. Aja, allt kan inte vara 100% perfekt! 
 
 

klockan 07.16 på busshhållplatsen vid mitt hus

här har ni det! the famous tour eiffel!
jag och ebba
jag och judith
 
pussiluss partybuss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela