mittiparis.blogg.se

Disneyland Paris!

Publicerad 2012-11-26 18:32:41 i Allmänt,

Jaa och så var det Disneyland också! 
Just det glömde skriva det i inlägget innan, men efter det drog vi till Saint Paul för att fira lilla Ellen som fyllde 21 år! Väldigt kul var det och hade gärna stannat ute med dom hela kvällen om det inte var för att vi skulle träffas vid La defance kl 8 dagen där på för att åka till Disneyland. 
Så jag, ebba och hanna drog efter middagen, men judith stannade kvar och var den som faktiskt var piggast när vi sen träffades där på morgonen haha! och aa det var alltså vi 4 som skulle till Disney land.
Jag gick i alla fall upp, försov mig lite, gjorde en stor baugette till mig själv som jag skulle ha att äta på RERen dit. Och sen bar det av! Tog ca en timma tror jag att komma dit. Men det var väldigt bekvämt då vi inte behövde byta eller något annat jobbigt. 
När vi väl kom dit var det redan mycket folk och Disney hade precis öppnat! Vi bestämde oss för att köpa inträde i båda parkerna. Jag och hanna som hade med sig våra mecenat kort fick dessutom 12 € rabatt vilket var väldigt värt! Så alla ni som ska till Disneyland, ta med era studentkort! 
 
Väl därinne åkte vi olika attraktioner som de tre andra tjejerna hade gillat när de varit där innan. Och jag tyckte de var roliga också! Det var kul att få se det stora slottet som är med i alla filmer och lite såna saker. Dock såg vi inte så många av typ musse pigg och alla dom. Antar att de var i "barnlandet" Men vi fick se tomten och lite olika parader som de hade under dagen, vilket var trevligt :D 
 
Måste bara säga att en attraktion som vi åkte, Tower of Terror. Den är ett MÅSTE om man åker till Disneyland! 
Det är byggt som ett nedlagt hotell där en hiss med 5 personer bara försvunnit. Så får man se en film när de försvinner och sen släpps man ner, åker upp ser hela disneyland, släpps igen etc. Som ett fritt fall. Men den va såååå otroligt rolig. Jag och Ebba åkte den två gånger. Dock var det 1 timmas kö båda gångerna, men det var det värt! 
 
Sen åt jag knäckäpple och det var jätte mysigt. 
Vi stannade till de stängde kl 10 på kvällen sen. Och då avslutades dagen med fyrverkerier och super fina ljusshower som de visade upp! 
Har en liten filmsnutt som inte går att lägga upp här dock.. Hade velat ha hela framträdandet för det var jätte coolt, men hade inte tillräckligt med minne på min mobil så så blev det icke.. 
 
Men nu ska jag lägga in massa bilder och låta de tala för sig själva! 
 

taggade, lite trötta brudar inne på Disney

tänkte köpa en hatt, meeeeen...
 
det blev öron istället! :D Man måste ju slå till när man ändå är på Disneyland liksom!!!! 

det ser ut som det regnat men vi hade tur med vädret! ösregnade på söndagen i stället ! Någon åkattraktion i alla fall! 

the famous castle

maaat!
TOWER OF TERROR <3 

Hela DIsneyland var julpyntat! mysmys 

Inne i Studios tror jag :)
Har mycket mer bilder! men det här får räcka för den här gången! Hade grymt kul som ni kanske fattat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela